čtvrtek 12. dubna 2012

Správné otázky

Po víkendu se po čase opět chystám na King's College do Londýna, kde mám tu radost občas čerpat z bohatých zkušeností tamějších pracovníků. Když jsem zde byl poprvé, byl jsem neuvěřitelně nadšený ze skvělého propojení výzkumné, klinické a pedagogické práce, kterou tým z Cicely Saunders Institute předvádí. Občas si zastesknu nad pro mne příliš skrytým přínosem mnoha výzkumných projektů na českých vysokých školách. I v souvislostech informačního guláše kolem připravované reformy vysokých škol si říkám, zda a jak vlastně dokážeme před daňovým poplatníkem (a v podstatě i před sebou samými) obhájit vynakládané prostředky na vědu a výzkum, neřku-li ještě jejich zvyšování. Z King's jsem si v zimě odvezl malou brožurku s názvem World's questions, King's answers, která mne za ně na tuto otázku odpověděla tak marketingově zpracovaným způsobem, že kdyby tam byla kasička, zalovil bych i já pro nějaké drobné.


King's College si v rámci této kampaně zvolila tři problematické okruhy, které podle ní nejvíce doléhají na dnešní svět. Jsou to Rakovina, Neurovědy a duševní zdraví a Vůdcovství a společnost. Své aktivity se snaží škola cílit směrem k těmto otázkám tak, aby si v roce 2015 mohli říct (a také doložit), že díky jejich práci došlo na těchto polích k významnému posunu. Když se dívám na obdobné materiály z našich škol, říkám si, že by to ještě chtělo trochu zabrat. Ale nechci si stěžovat, vím o řadě vynikajících českých vědců a akademiků, kteří dělají dobře svou práci. Pokud zde budou přibývat lidé, kteří dokáží jejich práci ocenit a podpořit i jejich schopnost popularizovat své výsledky, nemáme se čeho bát.

Žádné komentáře:

Okomentovat